BKV.hu

IK260T

IK260T 600 psz. nosztalgia trolibusz

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozatot követően kezdődtek meg az új trolibuszjármű tervezései, hogy az ekkorra már jelentősen túlfutott IK60T trolibuszokat le lehessen cserélni. Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV, melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök villamosberendezéseivel szereltek fel. Ezekből készült el a két új prototípus trolibusz 100-as pályaszámon csuklós, míg 600-as pályaszámon szóló kivitelben. 
A 600-ast tehát egy Ikarus 260-as autóbusz kocsiszekrénybe építették, mely eredetileg egy autóbusznak készült - bizonyítja ezt eredeti Volán-sárga fényezése is. Főáramkörű elektromos berendezése nem tért el a ZIU-5-ösökétől, a gyengeáramú és segédüzemi részek viszont változtak (például az Ikarus-okon szokásos levegős ajtóműködtetés vagy a 600V-os táplálású kormányrásegítő szervo felszerelésével). A későbbi 100-as sorozatú trolibuszok is hasonló módon lettek kialakítva.

Állományba 1976.02.05-én vették a trolibuszt és még ebben az évben át is fényezték. Eredeti szándék szerint ezt a járművet egy szóló sorozat követte volna a 100-asok mintájára, azonban a Szovjetunió ekkorra már tömegtermelésben tudta szállítani a ZIU-9-es típusú trolibuszokat így végül azokat rendelte meg a cég. 

A járművet 1995.08.11-én selejtezték, az utolsó 100-asokkal együtt. Leromlott vázállapota miatt egy 1983-as gyártású autóbusz karosszériáját felhasználva került restaurálásra 2007-ben. (Forrás: http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html)

Adatok
Jármű típusa IK260T
Gyártási hely, év BKV, Bp., 1974
Helyreállítás, felújítás időpontja 2013
Teljes hossz (mm) 11000 mm
Tengelytáv (mm) 5400 mm
Engedélyezett sebesség (km/h) 50 km/h
Max sebesség (km/h) 65 km/h
Teljesítmény (LE) 110 kW
Szolgálati tömeg (kg) 9000 kg
Szállítható utasok száma - forg. eng. szerint - ü/á 21/74 fő
Fogyasztás, energia, üzemanyag 2,5 kWh
Forgalomban mikor közlekedett utoljára 1995

A jármű galériája