SOR NB 18
Tesztelési alapadatok |
|
Tesztelési időszak: |
2012. október 29. - december 16. |
Viszonylat: |
7 |
Telephely: |
Kelenföld üzemegység |
Főbb méretek |
|
Hosszúság: |
18 750 mm |
Szélesség: |
2 550 mm |
Magasság: |
2 900 mm |
|
|
Tengelytávolság |
|
"A" - "B" / "B" - "C": |
6 180/6 570 mm |
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 470 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3 530 mm |
|
|
Fordulókör átmérő: |
24 m |
Tömegadatok |
|
Saját tömeg: |
14 500 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
25 500 kg |
Szállítható személyek |
|
Ülőhely: |
45+1+7 fő |
Állóhely: |
97 fő |
Összesen: |
149+1 fő |
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
Kézi működtetésű rámpa a 3. ajtónál |
|
Főegységek |
|
Motor: |
Diesel négyütemű 6-hengeres turbófeltöltővel, töltőlevegő hűtésével, közvetlen befecskendezés, vízzel hűtött (IVECO Cursor F2BE 3681B) |
Teljesítmény: |
243 kW (331 LE) 2050 f/perc ± 5% |
Nyomaték: |
1500 Nm 1125-1550 f/perc |
Nyomatékváltó: |
ZF Ecomat 6HP 604C, automata, 6 fokozatú beépített lassító fékkel |
Futóművek: |
|
"A - tengely": |
NBxx 004, SOR Libchavy (2 db pneumatikus rugóval és külső beépítésű lengéscsillapítóval) |
"B - tengely": |
ZF, AVN 132 (merev hajtott egyfokozatú, dupla kerékkel) |
"C - tengely": |
ZF, AV 132-80-70 V II (merev hajtott egyfokozatú, dupla kerékkel) |
Kormánymű: |
RBL C 500 V (szögben és magasságban állítható kormánykerék, 3-részes kormánytolórúd és 2 előtétkar vezérléssel) |
|
|
Kerekek |
|
Gumiabroncs mérete: |
275/70 R22,5 |
Keréktárcsa mérete: |
7.50 x 22.5 |
Felfüggesztés |
"A" tengelyen 2 db hidraulikus teleszkópos, "B" tengelyen 4 db hidraulikus, teleszkópos, külső beépítéssel, "C" tengelyen 4 db hidraulikus, teleszkópos lengéscsillapítóval. |
Fékrendszer |
|
Üzemi fék: |
Pneumatikus, kétkörös, tárcsafékes, azbesztmentes betétekkel, ASR-rel és ABS-szel, sebességkorlátozó. |
Felépítmény |
|
Belépési magasság normál szintnél: |
340 mm |
Vázszerkezet: |
Térváz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból hegesztett. A váz néhány alsó része rozsdamentes acélból készült. |
Külső burkolat: |
A karosszéria burkolata műanyag. Az üregek és a jármű alsó része viaszszórással van védve. Az alváz alsó része rozsdamentes acélprofilokból készült, a növelt korrózióvédelem céljából. Paneles szerkezetű, félig önhordó váz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból az alváz kerethez hegesztett, üvegszálas poliészter és speciális lemezek. |
Utasajtók: |
5db kétszárnyú, belső térbe nyíló ajtó. A jármű mozgása során nyitásgátlóval felszerelve. |
Üvegek: |
A hátsó- és oldalablakok edzett biztonsági üvegből, poliuretán ragasztóval rögzítve. |
Szélvédő: |
A szélvédő biztonsági, rétegelt, a homlokfal nyílásába ragasztva. |
Fűtés, szellőzés |
|
Utastéri fűtés: |
Melegvizes, 12 kW mellső fűtőszekrény (frontbox), 10x5,5 kW recirkulációs fűtés az ülések alatt és az ajtók irányában. A meleget a motor, vagy az Eberspächer független automatikus fűtés adja. |
Fűtőkészülék: |
Eberspächer |
Tetőszellőző: |
3db vészkijárati tetőnyílás |
Szellőzés: |
Kombinált 4-fokozatú ventillátorral a jármű mellső részében, csukható ventilátorokkal felszerelt tetőnyílásokkal, és elhúzható oldalablakokkal. |
Légkondicionálás: |
A tesztelésre felajánlott járműben nincs, megrendelés esetén igényelhető |