SOR NB 12
Tesztelési alapadatok |
|
Tesztelési időszak: |
2012. október 29. - december 16. |
Viszonylat: |
Hétköznap: 105; hétvégén: 8 |
Telephely: |
Kelenföld üzemegység |
Főbb méretek |
|
Hosszúság: |
12 185 mm |
Szélesség: |
2 550 mm |
Magasság: |
3 100 mm |
|
|
Tengelytávolság |
|
"A" - "B": |
6 180 mm |
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 470 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3 530 mm |
|
|
Fordulókör átmérő: |
22,5 m |
Tömegadatok |
|
Saját tömeg: |
9 700 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
16 700 kg |
Szállítható személyek |
|
Ülőhely: |
26+1+7 fő |
Állóhely: |
60 fő |
Összesen: |
93+1 fő |
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
Kézi működtetésű rámpa a 3. ajtónál |
|
Főegységek |
|
Motor: |
Diesel négyütemű 6-hengeres turbófeltöltővel töltött, töltőlevegő hűtésével, közvetlen befecskendezéses, vízzel hűtött (IVECO NEF Tector F4AE 3682E) |
Teljesítmény: |
194 kW (264 LE) 2 500 f/perc |
Nyomaték: |
1 000 Nm 1 400 f/perc |
Nyomatékváltó: |
ZF Ecomat 6HP 504C, automata, 6 fokozatú, beépített lassító fékkel |
Futóművek: |
|
"A - tengely": |
NBxx 004, SOR Libchavy (független kerékfelfüggesztéssel, trapéz konstrukció. A háromszög alakú kereszt lengőkarok a kerékcsaphoz gömbcsapokkal kapcsolódnak és az alvázkereten vannak elhelyezve gumi szilentblokkokban. Rugózása 2 db pneumatikus egység pneumatikus rugóval megoldva) |
"B - tengely": |
ZF, AV 132-80-70 V II (merev hajtott egyfokozatú, dupla kerékkel. Rugózása 4 db pneumatikus rugóval megoldva) |
Kormánymű: |
RBL C 500 V (Hidraulikus monoblokkos, szögben és magasságban állítható kormánykerék, 3-részes kormánytolórúd és 2 előtétkar vezérléssel) |
|
|
Kerekek |
|
Gumiabroncs mérete: |
285/70 R 19.5 (elől)/ 2x 275/70 R 22,5 |
Keréktárcsa mérete: |
19,5x7,5"(elöl) / 2x 22,5x7,5" |
Felfüggesztés |
"A" tengelyen 2 db hidraulikus teleszkópos, "B" tengelyen 4 db hidraulikus, teleszkópos lengéscsillapítóval. |
Fékrendszer |
|
Üzemi fék: |
Pneumatikus, kétkörös, tárcsafékes, azbesztmentes betétekkel. WABCO PAN 19-1 mellső, Knorr SB 7180 hátsó, ASR-rel és ABS-szel. A légrendszer automatikus leválasztó, légszárító. |
Felépítmény |
|
Belépési magasság normál szintnél: |
340 mm |
Vázszerkezet: |
Térváz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból hegesztett. A váz néhány alsó része rozsdamentes acélból készült. |
Külső burkolat: |
Paneles szerkezetű, félig önhordó váz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból az alváz kerethez hegesztett, üvegszálas poliészter és speciális lemezek. Az üregek és a jármű alsó része viaszszórással védett. Az alváz alsó része rozsdamentes acélprofilokból készült, a növelt korrózióvédelem céljából. |
Utasajtók: |
4db kétszárnyú, belső térbe nyíló ajtó. A jármű mozgása során nyitásgátlóval felszerelve. |
Üvegek: |
A hátsó- és oldalablakok edzett biztonsági üvegből, poliuretán ragasztóval rögzítve. |
Szélvédő: |
A szélvédő biztonsági, rétegelt, a homlokfal nyílásába ragasztva. |
Fűtés, szellőzés |
|
Utastéri fűtés: |
Melegvizes, 12 kW mellső fűtőszekrény (frontbox), 6x5,5 kW recirkulációs fűtés az ülések alatt és az ajtók irányában. A meleget a motor, vagy az Eberspächer független automatikus fűtés adja. |
Fűtőkészülék: |
Eberspächer |
Tetőszellőző: |
2db vészkijárati tetőnyílás |
Szellőzés: |
Kombinált 4-fokozatú ventillátorral a jármű mellső részében, csukható ventilátorokkal felszerelt tetőnyílásokkal, és elhúzható oldalablakokkal. |
Légkondicionálás: |
A tesztelésre felajánlott járműben nincs, megrendelés esetén igényelhető |