SCANIA OmniCity
Tesztelési alapadatok |
|
Tesztelési időszak: |
2010.07.26. - 2010.08.02. |
Viszonylat: |
5 |
Tárolt: |
Óbuda |
Főbb méretek |
|
Hosszúság: |
11 985 mm |
Szélesség: |
2 550 mm |
Magasság: |
2 985 mm |
|
|
Tengelytávolság |
|
"A" - "B": |
6 000 mm |
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 645 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3 340 mm |
|
|
Fordulókör átmérő: |
22 720 mm |
Tömegadatok |
|
Saját tömeg: |
11 500 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
18 600 kg |
|
|
Tengelyterhelési adatok |
|
"A - tengely": |
7 100 kg |
"B - tengely": |
11 500 kg |
Szállítható személyek |
|
Ülőhely: |
30db fix + 2 db lehajtható+1 fő |
Állóhely: |
55 fő |
Összesen: |
85+1 fő |
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
Főegységek |
|
Motor |
SCANIA DC9 30 230 EURO 5 |
Lökettérfogat: |
9 290 cm3 |
Teljesítmény: |
169 kW (230 LE) 1 900 f/perc |
Nyomaték: |
1 050 Nm 1 000-1 500 f/perc |
|
|
Nyomatékváltó: |
ZF6HP504CNBS 6+1 fokozatú automata sebességváltó |
|
|
Futóművek |
|
"A - tengely": |
AMA780 |
"B - tengely": |
ADA1250 |
Kerekek |
|
Gumiabroncs mérete: |
275/70 R22,5" |
Keréktárcsa mérete: |
7,50 x R22,5" |
Felfüggesztés |
"A" tengelyen 2 db, "B" tengelyen 4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással "A" tengelyen 2 db, "B" tengelyen 4 db hidraulikus lengéscsillapítóval |
Fékrendszer |
|
Üzemi fék |
Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel |
Névleges nyomás |
10,5-12 bar |
Fékszelepek |
KNORR |
ABS / ETC |
KNORR |
Felépítmény |
|
Belépési magasság |
|
Normál szintnél: |
320 mm |
Alacsony szintnél: |
250 mm |
|
|
Vázszerkezet: |
|
Rozsdamentes acél alváz, alumínium profilokból összeszerelt (csavarozott) karosszéria |
|
|
|
Külső burkolat: |
|
ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag |
|
|
|
Belső burkolat: |
|
A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat. Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez. |
|
|
|
Utasajtók |
|
Kivitel: |
3 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva |
Képlete: |
2 - 2 - 2 |
|
|
Üvegek |
|
Szélvédő: |
Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
Oldalüvegek: |
Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
Vezető melletti ablak: |
Alumínium keretbe épített, elhúzható, dupla üvegezésű |
|
|
Hátsó szélvédő: |
Edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
Fűtés, szellőzés |
|
Utastéri fűtés: |
Ventilátoros befúvás és konvektorok az utasülések alá és a dobogókba szerelve |
Fűtőkészülék: |
Webasto |
Tetőszellőző: |
2 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző |
Jég- és páramentesítő berendezés: |
Homloktermál+ajtók+vezető melletti ablak |
Légkondicionálás |
Vezetőtéri klímaberendezés, utastérfűtés automatikus hőmérsékletszabályozással |
Rámpa |
A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére |
Lezáró jelentés (pdf) |