Reagálás az index.hu mai cikkére
Tisztelt Tenczer Gábor!
Ma megjelent, Megsétáltat az új BKV útvonalkereső című cikkére reagálva engedje meg, hogy felhívjuk a figyelmét arra: a BKV új honlapja - s egyúttal annak új útvonaltervezője is - fejlesztés alatt áll, de béta verziója már elérhető. Folyamatosan érkeznek hozzánk észrevételek, javaslatok, amelyeket folyamatosan ellenőrzünk. Ha javítanivalóval találkozunk, azonnal megtesszük a szükséges lépéseket.
A honlap béta verziójának lényege az, hogy a nagy számú érdeklődő, és a minél jobb eredmény érdekében velünk a tesztelésben együttműködni hajlandó kedves utasunk által feltárt hibák javítása révén egy jól működő Utazástervező alkalmazást tudjunk kialakítani. Ennek érdekében minden beérkező észrevételt reprodukálunk és megvizsgálunk, valamint végrehajtjuk a szükséges javításokat, hangolásokat.
Kérjük honlapunk felhasználóit, hogy ha idejük engedi, látogassák gyakran új weboldalunk béta verzióját, használják és teszteljék azt, majd osszák meg velünk benyomásaikat, tapasztalataikat ügyfélszolgálatunkon vagy a honlapszerkesztoseg@bkv.hu e-mail címen keresztül, de véleményüknek akár az új honlap online ügyfélszolgálatán is hangot adhatnak!
Az utazástervező Ön által kifogásolt hibáit egy kivétellel nem tudjuk, hogy sikerült "előcsalogatnia", azok döntő többsége ugyanis nem reprodukálható - a csatolt fájlok úgy hisszük, elegendő bizonyítékként szolgálnak erre. (Egy megjegyzése annyiban jogos, hogy idegen nyelven jelenleg nem teljes az utazástervező adatbázisa.)
A Ferihegy-1 és Ferihegy-2 közötti utazásra a program azért írja ki, hogy "A jelenlegi beállításokkal nem tervezhető útvonal", mert az indulási és az érkezési pontokat a térkép nem a terminálok épületére, hanem a repülőtér belsejébe helyezi, és oda nem vezet kiépített, tervezhető útvonal. Ezt az észrevételt külön köszönjük, mert így ezt a hibát hamarosan javítani tudjuk. A javítás elvégzéséig kérjük szíves türelmét!
A program - az Ön által állítottakkal ellentétben - ismeri a metrómegállók neveit, nem egy, de 3 útvonalajánlatot is ad (leggyorsabb utazás, legkevesebb átszállás, legkevesebb gyaloglás), valamint az utazás időpontja is beállítható. A nyugat-európai útvonaltervezők tudomásunk szerint - és az Ön állításával ellentétben - nem egy logika alapján működnek.
Az Utazástervező alkalmazás bevezethetősége érdekében a BKV Zrt.-nek tételesen ellenőriznie kell, és ki kell bővítenie a vonalhálózatára vonatkozó adatbázisát. Ez a munka az Utazástervező fejlesztésével párhuzamosan folyik, a közben bekövetkezett változások miatt szükséges karbantartási feladatokkal együtt. A tervező algoritmus, és az eredmény-megjelenítés fejlesztéséhez és teszteléséhez a BKV Zrt. saját adatbázisa elég információt szolgáltat, azonban a fejlesztés egy későbbi fázisában tervezzük az alkalmazás adatbázisának bővítését az elővárosi vonatokkal és a volánjáratokkal, erre reményeink szerint jó alapot szolgáltat majd a BKSZ adatbázisa.
Bár cikkében a VEKE-re hivatkozik, feltételezzük, hogy megírásakor Ön is ellenőrizte, hogy ezek a hibák valóban fennállnak-e. Javasoljuk, hogy ismételje meg a teszteket, és ha ismét hibát talál, azt kérjük jelezze nekünk. Amennyiben teheti, kérjük támogassa a munkánkat azzal, hogy a tervezés eredményét az általunk is csatolt fájlokhoz hasonló formában is megküldi!
Üdvözlettel:
BKV Zrt.