Reagálás az Index Fáznak a hajósok a fővárosi Duna-koncepciótól című cikkére
Az index.hu portálon megjelent Fáznak a hajósok a fővárosi Duna-koncepciótól című cikkének utolsó bekezdésében, a BKV-t érintő megállapításaira reagálva az alábbiakra hívjuk fel figyelmét:
A menetrend kritikájával kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a hajók menetrendjének meghatározása valóban ambíciózus vállalás, és a szezonális utasszám-növekedés kiszolgálása érdekében történt. A tapasztalatokat felhasználva a BKK-val közösen folyamatosan arra törekszünk, hogy egy valóban élvezhető gyorsaságú tömegközlekedési módot alakítsunk ki a magyar fővárosban.
Ami a kikötők kialakítását illeti, vízi részről illeszkednek a már meglévő BKV-struktúrához, és kompatibilisak a meglévő hajóállománnyal. Nem beszélve arról, hogy a kikötők parti részét mindenhol egyeztettük a kerületi és a fővárosi főépítésszel, illetve az esélyegyenlőségi civil szervezetekkel. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy az Európai Unió a projekt zárásaként átfogó műszaki és pénzügyi ellenőrzést hajtott végre a napokban. Ennek során rendben találták a megvalósítást, véleményük alapján beruházásunk „mintaprojekt” státuszba került, olyannyira, hogy kikötőinket reklámozván uniós bemutatókat fognak tartani.
A hajók átalakítása kapcsán megjegyezzük, hogy az igazán nem nevezhető elhibázott döntésnek, ha egy hajóba nagyobb teljesítményű, üzembiztosabb, környezetbarát motor kerül, valamint radar beépítésével növeljük a közlekedésbiztonságot.
Szakembereink hozzá (nem) értésével, közömbös hozzáállásával kapcsolatban tett megjegyzésére reagálva pedig kijelentjük, hogy munkatársaink több évtizedes szakmai gyakorlata és képesítése a garancia arra, hogy nautikai kérdésekben a megfelelő döntéseket hozzák meg a BKV Zrt. vezetői. Munkatársainkat a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki kara többször kérte fel államvizsga bizottsági tagnak, konzulensnek, de a BKV jó kapcsolatot ápol a Nyugat-Magyarországi Egyetem Győri Közlekedési Karával is. Kollégáink több fiatal hallgató diplomamunkájában, szakdolgozatában nyújtottak segítséget a legkülönbözőbb témákban. Mindezek szintén hitelesen alátámasztják hozzáértésüket.
Végül megjegyezzük, hogy a Személyhajósok Szövetségének több meghatározó tagja indul az „elhibázott” hajók, és „elrontott” hajójárat üzemeltetésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázaton, amellyel természetesen maximálisan egyetértünk.
Örömmel vettük volna, ha véleményének közzététele előtt minket is megkeresett volna kérdéseivel, így a téma bemutatása is színesebbre, sokrétűbbre sikerülhetett volna. Úgy gondoljuk, még ma sem késő változtatni ezen – szívesen vennénk, ha a leírtak alapján pontosítaná cikkét.
Üdvözlettel:
BKV Zrt.
A menetrend kritikájával kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a hajók menetrendjének meghatározása valóban ambíciózus vállalás, és a szezonális utasszám-növekedés kiszolgálása érdekében történt. A tapasztalatokat felhasználva a BKK-val közösen folyamatosan arra törekszünk, hogy egy valóban élvezhető gyorsaságú tömegközlekedési módot alakítsunk ki a magyar fővárosban.
Ami a kikötők kialakítását illeti, vízi részről illeszkednek a már meglévő BKV-struktúrához, és kompatibilisak a meglévő hajóállománnyal. Nem beszélve arról, hogy a kikötők parti részét mindenhol egyeztettük a kerületi és a fővárosi főépítésszel, illetve az esélyegyenlőségi civil szervezetekkel. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy az Európai Unió a projekt zárásaként átfogó műszaki és pénzügyi ellenőrzést hajtott végre a napokban. Ennek során rendben találták a megvalósítást, véleményük alapján beruházásunk „mintaprojekt” státuszba került, olyannyira, hogy kikötőinket reklámozván uniós bemutatókat fognak tartani.
A hajók átalakítása kapcsán megjegyezzük, hogy az igazán nem nevezhető elhibázott döntésnek, ha egy hajóba nagyobb teljesítményű, üzembiztosabb, környezetbarát motor kerül, valamint radar beépítésével növeljük a közlekedésbiztonságot.
Szakembereink hozzá (nem) értésével, közömbös hozzáállásával kapcsolatban tett megjegyzésére reagálva pedig kijelentjük, hogy munkatársaink több évtizedes szakmai gyakorlata és képesítése a garancia arra, hogy nautikai kérdésekben a megfelelő döntéseket hozzák meg a BKV Zrt. vezetői. Munkatársainkat a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki kara többször kérte fel államvizsga bizottsági tagnak, konzulensnek, de a BKV jó kapcsolatot ápol a Nyugat-Magyarországi Egyetem Győri Közlekedési Karával is. Kollégáink több fiatal hallgató diplomamunkájában, szakdolgozatában nyújtottak segítséget a legkülönbözőbb témákban. Mindezek szintén hitelesen alátámasztják hozzáértésüket.
Végül megjegyezzük, hogy a Személyhajósok Szövetségének több meghatározó tagja indul az „elhibázott” hajók, és „elrontott” hajójárat üzemeltetésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázaton, amellyel természetesen maximálisan egyetértünk.
Örömmel vettük volna, ha véleményének közzététele előtt minket is megkeresett volna kérdéseivel, így a téma bemutatása is színesebbre, sokrétűbbre sikerülhetett volna. Úgy gondoljuk, még ma sem késő változtatni ezen – szívesen vennénk, ha a leírtak alapján pontosítaná cikkét.
Üdvözlettel:
BKV Zrt.