BKV.hu

Reagálás az index cikkére

Tisztelt Szerkesztőség!

Az index.hu oldalon 2014. február 19-én megjelent „Új bérlettel nem lehet megúszni a BKV-bírságot” című bejegyzésre az alábbi tájékoztatást adjuk, egyúttal kérjük, frissítsék a kiadott cikket Társaságunk álláspontjával, a tényeknek megfelelően:

A pontatlan cikkük egy blogra, a buksza.postr.hu-ra hivatkozik, a pótdíjazás, bérletértékesítés és jegyellenőrzés témakörében.
Az Önök által hivatkozott blog szakmailag pontosan közli azt, hogy a pótdíjazás, a bérletárusítás és az ellenőrzés teljes mértékben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) illetékessége immár másfél éve (2012. május 1-jétől).

Sajnálattal vettük észre, hogy az Önök cikkében a fent említett témákba indokolatlanul belekeverik a BKV-t, annak ellenére, hogy illetékességgel nem rendelkezik az említett területen.
Így tehát nem beszélhetünk „BKV-bírságról”, vagy a BKV által „eladott” bérletekről, ahogy azt cikkükben tévesen említik, mivel 2012. május 1-jétől kizárólag a BKK végzi a jegy- és bérletértékesítési feladatokat, kezeli az abból származó bevételeket. Továbbá a BKK végzi a pótdíjazást, illetve a BKK-ellenőrök vizsgálják az utazási jogosultságot.

Pontatlan cikkükkel félretájékoztatják az olvasóikat.
Erről egyébként közlekedésszervezőként már a BKK is kiadott egy olyan tisztázó közleményt, ami a hasonló jellegű félreértéseket tisztázza:

http://www.bkk.hu/2012/09/a-jegyellenorzes-hatekonysaganak-fokozasa-az-utazasi-szabalyokat-betarto-utasok-erdeke/

Üdvözlettel:
BKV Zrt.