Mercedes 0530 G Citaro
Tesztelési alapadatok |
|
Tesztelési időszak: |
2009.05.22 - 28. |
Viszonylat: |
7 |
Tárolt: |
Kelenföld telephely |
Főbb méretek |
|
Hosszúság: |
17 940 mm |
Szélesség: |
2 550 mm |
Magasság: |
3 076 mm |
|
|
Tengelytávolság |
|
"A" - "B": |
5 845 mm |
"B" - "C": |
5 990 mm |
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 705 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3 470 mm |
|
|
Fordulókör átmérő: |
22 850 mm |
Tömegadatok |
|
Saját tömeg: |
16 000 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
29 000 kg |
|
|
Tengelyterhelési adatok |
|
"A - tengely": |
7 245 kg |
"B - tengely": |
10 000 kg |
"C - tengely": |
13 000 kg |
Szállítható személyek |
|
Ülőhely: |
42+1 fő |
Állóhely: |
118 fő |
Összesen: |
160+1 fő |
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
Főegységek |
|
Motor: |
MERCEDES_BENZ OM 457 hLA |
Lökettérfogat: |
11 967 cm3 |
Teljesítmény: |
220 kW (299 LE) 2 000 f/perc |
Nyomaték: |
1 250 Nm 1 100 f/perc |
|
|
Nyomatékváltó: |
VOITH 854.3E 4+1 fokozatú automata sebességváltó |
|
|
Futóművek |
|
"A - tengely": |
ZF RL 75 EC trapéz lengőkaros, független felfüggesztés |
"B - tengely": |
ZF AVN 132 merev, portál rendszerű |
"C - (hajtott) tengely": |
ZF AV 132/87 merev, portál rendszerű |
Kerekek |
|
Gumiabroncs mérete: |
275/70 R22,5" |
Keréktárcsa mérete: |
7,5 x R22,5" |
Felfüggesztés |
"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással (WABCO ECAS) "A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval |
Fékrendszer |
|
Üzemi fék: |
Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel |
Névleges nyomás: |
10(9) bar |
Fékszelepek: |
WABCO/KNORR |
ABS / ETC: |
WABCO/KNORR |
Felépítmény |
|
Belépési magasság |
|
Normál szintnél: |
320 mm |
Alacsony szintnél: |
240 mm |
|
|
Csuklószerkezet: |
|
HÜBNER HNGK 19.5 típusú alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott |
|
|
|
Vázszerkezet: |
|
zárt keresztmetszetű, acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria KTL technológia katodikus - merítő - fényezési eljárás Belül viaszbázisú, kívül speciális korrózióvédő lakk. A vázszerkezet zajcsillapított és rezgésmentes kivitelű, egyben biztosítja a megfelelő hőszigetelést. |
|
|
|
Külső burkolat: |
|
ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag |
|
|
|
Belső burkolat: |
|
A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat. Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez. |
|
|
|
Utasajtók |
|
Kivitel: |
4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva, elektromos működtetésű |
Képlete: |
2 - 2 - 2 - 2 |
|
|
Üvegek |
|
Szélvédő: |
Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
Oldalüvegek: |
Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
Vezető melletti ablak: |
Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű |
|
|
Hátsó szélvédő: |
Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
Fűtés, szellőzés |
|
Utastéri fűtés: |
5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá az oldalfalra szerelve |
Fűtőkészülék: |
Spheros |
Tetőszellőző: |
4 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző |
Jég- és páramentesítő berendezés: |
homloktermál |
Légkondicionálás |
A teljes belső tér klimatizálását három, egymástól függetlenül szabályozható klímazóna biztosítja: vezetőtér, tető és padlózat A jármű össz. hűtő teljesítménye: 43 kW |
Rámpa |
A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére |
Lezáró jelentés (pdf) |