MAN-Neoplan Centroliner
|
Tesztelési alapadatok |
|
|
Tesztelési időszak: |
2009.07.28. - 08.01. |
|
Viszonylat: |
7 |
|
Tárolt: |
Cinkota telephely |
|
Főbb méretek |
|
|
Hosszúság: |
18 750 mm |
|
Szélesség: |
2 500 mm |
|
Magasság: |
2 880 mm |
|
|
|
|
Tengelytávolság |
|
|
"A" - "B": |
5 875 mm |
|
"B" - "C": |
6 770 mm |
|
|
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 700 mm |
|
Hátsó túlnyúlás: |
3 375 mm |
|
|
|
|
Fordulókör átmérő: |
kb: 24 428 mm |
|
Tömegadatok |
|
|
Saját tömeg: |
16 600 kg |
|
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
28 000 kg |
|
|
|
|
Tengelyterhelési adatok |
|
|
"A - tengely": |
6 930 kg |
|
"B - tengely": |
10 000 kg |
|
"C - tengely": |
11 500 kg |
|
Szállítható személyek |
|
|
Ülőhely: |
40+1 fő |
|
Állóhely: |
192 fő |
|
Összesen: |
132+1 fő |
|
|
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
|
Főegységek |
|
|
Motor: |
MAN D2866LUH 51 |
|
Lökettérfogat: |
11 967 cm3 |
|
Teljesítmény: |
228 kW (310 LE) 1900 f/perc |
|
Nyomaték: |
1400 Nm 1000-1300 f/perc |
|
|
|
|
Nyomatékváltó: |
VOITH D 864.5 típusú automata sebességváltó 4+1 fokozattal |
|
|
|
|
Futóművek |
|
|
"A - tengely": |
VOK-07-B-01 merev, portál rendszerű |
|
"B - tengely": |
HONP 1300 merev, portál rendszerű |
|
"C - (hajtott) tengely": |
HONP 13100 merev, portál rendszerű |
|
Kerekek |
|
|
Gumiabroncs mérete: |
275/70 R22,5" |
|
Keréktárcsa mérete: |
7,5 x R22,5" |
|
Felfüggesztés |
|
"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással (WABCO ECAS) "A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval |
|
Fékrendszer |
|
|
Üzemi fék: |
Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel |
|
Névleges nyomás: |
10 bar |
|
Fékszelepek: |
KNORR |
|
ABS / ETC: |
KNORR |
|
Felépítmény |
|
|
Belépési magasság |
|
|
Normál szintnél: |
370 mm |
|
Alacsony szintnél: |
320 mm |
|
|
|
|
Csuklószerkezet: |
|
|
HNGK 19.5 típusú alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott |
|
|
|
|
|
Vázszerkezet: |
|
|
zárt keresztmetszetű, acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria KTL technológia katodikus - merítő - fényezési eljárás Belül viaszbázisú, kívül speciális korrózióvédő lakk. A vázszerkezet zajcsillapított és rezgésmentes kivitelű, egyben biztosítja a megfelelő hőszigetelést. |
|
|
|
|
|
Külső burkolat: |
|
|
ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag |
|
|
|
|
|
Belső burkolat: |
|
|
A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat. Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez. |
|
|
|
|
|
Utasajtók |
|
|
Kivitel: |
4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva, elektromos vezérelt, pneomatikus működtetésű |
|
Képlete: |
2 - 2 - 2 - 2 |
|
|
|
|
Üvegek |
|
|
Szélvédő: |
Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
|
|
Oldalüvegek: |
Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
|
|
Vezető melletti ablak: |
Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű |
|
|
|
|
Hátsó szélvédő: |
Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
Fűtés, szellőzés |
|
|
Utastéri fűtés: |
5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá az oldalfalra szerelve |
|
Fűtőkészülék: |
Spheros |
|
Tetőszellőző: |
2 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző |
|
Jég- és páramentesítő berendezés: |
Aurora típ. vezetőtéri hűtő- fűtő berendezés |
|
Légkondicionálás |
|
Webasto Aerosphere utastéri klímaberendezés 2 db tetőegységgel |
|
Rámpa |
|
A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lezáró jelentés (pdf) |
Magyar
English









