M3 metrófelújítás – a déli szakaszon történt
Az M3 metróvonal Kőbánya-Kispest és Népliget közötti része hétről- hétre más képet mutat. Szerkezetépítések, burkolási munkálatok, berendezések üzempróbája, távközlési hálózat kiépítése, elkészült állomási diszpécseri helyiségek – röviden ÁDI-k – átadása a végső szerelésre, ez mind egyszerre történik a déli szakasz állomásain.
A legszembetűnőbb változás Népliget állomáson tapasztalható, egyrészt a jobb oldali felvonóakna szerkezetépítése lassan befejeződik, másrészt már a modern, geometrikus, térhatású falburkolat is látható a peron egyik oldalán. Bár a végső állomási arculat még csak a Népligeten körvonalazódik, de minden állomáson készül a padló- és akusztikusburkolat, valamint az álmennyezet tartószerkezete.
A gépészeti alapszerelésekkel végeztek, megkezdődött a légkezelők, főszellőzők, vízköddel oltó berendezések beüzemelése. A jövőbeni karbantartások feltételeinek kialakításához, a munkavédelmi szempontok szerinti megfeleléshez – érintés védelem, közlekedési útvonalak beépítése – már az üzemeltetés is bekapcsolódott a munkavégzésbe.
A belső kommunikációs hálózat kiépítése is elindulhatott, ami gyorsabb és hatékonyabb kapcsolatot biztosít majd a vonalon. Az új kapcsolószekrények már korábban a helyükre kerültek, így elkezdődhetett a precíz, alapos munkát igénylő többszáz – emberi hajszálnál is vékonyabb – üvegszál bevezetése a vezérlőegységbe.
Kőbánya-Kispest állomáson elkészült a bal vágány, és sikeres tesztelés után a forgalom átállt a megújult sínpárra, május közepén pedig kezdetét vette a jobb vágány bontása.
A munkálatokról készült fotókat ITT, a videót pedig ITT lehet megtekinteni.
A fenti linken elérhető kép- és videógaléria szabadon felhasználható a forrás megjelölésével.