Környezetbarát közlekedés fejlesztését célzó beruházások a BKV Zrt-nél
A projekt célja a budapesti közösségi közlekedés korszerűsítése, célcsoportja a főváros utazóközönsége, a meglévő és a leendő utasok, a személygépkocsi közlekedésről potenciálisan közösségi közlekedésre váltók köre.
A Támogatás mértéke 4.737.175.000 Ft a Kohéziós Alapból, amely a teljes beruházási költség 79 %-a.
A projekt azonosítószáma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2015-0021.
A projekt tartalma:
- Nagykörúti villamos pályafelújítás felépítményváltással (Tátra utca - Aradi utca)
- 14-es villamosvonalon pályafelújítás (Béke út)
- Síncsiszoló gép beszerzése
- Nagykörúti Trolibusz - Villamos felsővezeték-keresztezések cseréje
- 15 db + 400% autóbusz beszerzés (Mercedes Conecto)
- Combino ki- és beálló útvonal pálya felújítása (Salgótarjáni út - MÁV X-es kapu)
- Nagykörúti villamos pályafelújítás (Corvin negyed - Blaha Lujza tér)
- Nagykörúti villamos pályafelújítás (Oktogon, Petőfi híd és környéke)
- 18-as villamos vonal felújítása (Szent Gellért tér - Döbrentei tér között)
- 18-as villamos vonalon pályafelújítása (Déli pu. - Attila út)
- 37-es villamos vonal felújítása (Őrház - Éles sarok közötti szakaszon)
A villamoshálózat beruházásainak célja a vágányok felújítása, EU-ban gyártott és alkalmazott, korszerű pályaszerkezetek alkalmazásával, melynek célja a pályaszakaszra engedélyezett sebességek hosszú távú biztosítása, rezgés és zajhatások csökkentése. A felújított vágányhálózatokban fekvő sínek minőségi élettartamának növelése, a pályában fekvési idő növelése.
Az autóbusz beszerzés célja a korszerű, környezetbarát, alacsonypadlós járművek beszerzése, amelyekkel elavult busztípusokat tudunk kiváltani.
Az itt felsorolt beruházások a BKV Zrt. saját forrásából valósultak meg. Az utólagos finanszírozásra hatályos KÖZOP támogatási szerződéssel rendelkezünk, ún. retrospektív projektként, ami azt jelenti, hogy még tartalék státuszban van és a tényleges támogatásról nem született döntés.
További információ: gulyasne@bkv.hu