Évfordulók
2024
január 1. |
75 éve, 1949-ben adták át az akkor még Fürst Sándor nevet viselő Kelenföld autóbuszgarázst, amelynek szerelőcsarnoka építésekor a világ legnagyobb feszített héjszerkezetű csarnoka volt. |
március 28. |
10 éve, 2014-ben adták át a Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között a 10 megállóval, 7,26 kilométer vonalhosszal elkészült M4 metróvonalat. |
június 24. |
150 éve, 1874-ben nyitották meg a Városmajor és a Sváb-hegy között a fogaskerekű vasutat, Európa harmadik hasonló jellegű hegyi vasútját. |
szeptember 19. |
125 éve, 1899-ben a Budapest-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasút Rt. (BBVV) átadta a Gellért tértől Budafokig vezető vasútvonalát. A később Nagytétényig, majd Törökbálintig kiépített Budafoki HÉV-vonal végül a főváros villamoshálózatába integrálódott. |
október 1. |
75 éve, 1949-ben szűnt meg a legendás Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság, a BSzKRt., ezt követően a közlekedés üzemágainak megfelelően önálló vállalatokat hoztak létre, amelyek a BKV megalakulásáig egymástól függetlenül működtek. |
október 24. |
100 éve, 1924-ben indult el az első autóbusz Buda és Pest között. A Krisztina tértől a Vilmos császár (ma Bajcsy-Zsilinyszky) útig közlekedő autóbuszok a Lánchídon és a Váralagúton haladtak át. |
október 31. |
100 éve, 1924-ben szűnt meg Budapesten a villamosok 1887-es indulásától jellemző alsóvezetékes rendszer. |
december 21. |
75 éve, 1949-ben az Erzsébet királyné útja és a Kossuth tér közötti 70-es viszonylaton a szovjet MTB-82 trolikkal indult újra a II. világháború után a trolibuszközlekedés. |
Kocsiszínek, garázsok:
75 éves (1949): | Kelenföld autóbuszgarázs |
Néhány különleges, illetve ikonikus járműtípus indulása Budapesten:
10 éve (2014-): | Van Hool A330 CNG sűrített földgáz üzemű autóbusz |
10 éve (2014-): | PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban készült Ikarus V127 |
25 éve (1999-): | Ikarus 412 autóbuszok |
75 éve (1949-67): | MTB-82 trolibuszok |