A BKV a legszigorúbb minőségi követelmények alapján választja ki a sínszálakat
A Népszabadságban és egyéb sajtóorgánumokban a tegnapi napon megjelent az M3 metróvonal pályafelújításával foglalkozó cikkek félrevezető és hamis következtetésekre lehetőséget adó állításokat tartalmaznak a pályafelújításra, illetve a felhasználásra kerülő sínszálakkal kapcsolatban.
Társaságunk nyomatékosan kijelenti, hogy a pályafelújítás előkészítő szakaszában a beépítésre kerülő anyagok kiválasztása a legszigorúbb minőségi követelmények alapján történik, a beépítésre kerülő sínszálak bevizsgált, garantált minőségű acélból készülnek.
Az M3-as metróvonal rekonstrukciója során a teljes pályaszerkezet elbontásra kerül, mivel a leerősítések korszerűsítése is megvalósul. Az ezt megelőzően beépített új sínek újra felhasználásra kerülnek.
A vonalon korábban végrehajtott síncsere az infrastruktúra rekonstrukciójától független projektként valósult meg. A jelenlegi pályaszakasz biztonságosan és megfelelően bonyolítja le a hármas metró forgalmát. Az infrastruktúra korszerűsítés keretében megrendelt sínek mennyiségének meghatározása a közelmúltban kicserélt sínek mennyiségének figyelembevételével történt. A közbeszerzési eljárás nyertese az lehet, aki minden tekintetben a legkedvezőbb ajánlatot adja és csatolt dokumentációi alapján megállapítható az alkalmassága.
Utasaink biztonsága, illetve a vonal biztonságos, hosszú távú üzemeltetése Társaságunk számára minden körülménytől függetlenül elsődleges prioritást élvez, ebből következően mind a vonalfelújítás előkészítése, mind a megvalósítása során kizárólag szakmai szempontokat figyelembe vevő felelős, megfontolt döntések születnek.
2016. május 26.
BKV Zrt.