BKV.hu

Változások 2013-ban a tömegközlekedésben - Összefoglaló

2013 számos változást hoz a fővárosi tömegközlekedésben. Megújul a járműpark: januárban a használtan vásárolt Volvo és Mercedes Citaro autóbuszok, míg májustól az újonnan vásárolt Citarók állnak forgalomba, valamint az elavult ZIU-9-es trolibuszokat a korszerűbb, akadálymentes MAN típusú trolibuszok váltják. 2013 január elsejétől új bérlettípusokat vezetünk be, hogy takarékosabbá és kényelmesebbé tegyük a közlekedést. Változik több jegy és bérlet ára, a kedvezményes bérletek ára azonban 2013-ban sem nő. Egyszerűsödik a bérlethasználat: januártól személyi igazolvánnyal vagy jogosítvánnyal is együtt is használhatóak lesznek. A jegyellenőrzés hatékonyságát segítő közterület-felügyelői létszámot 2013-ban tovább bővítjük. A menetrend szerint közlekedő D11-es, D12-es és D13 hajójáratok vonalain téli menetrendet vezetünk be. Újabb buszjáratokon vezetjük be az elsőajtós felszállást.
 
Használt Mercedes és Volvo buszok


2013. január 1-jétől teljes körűen forgalomba állnak a közelmúltban vásárolt használt, de jó állapotú, alacsonypadlós Mercedes Citaro és Volvo 7700-as járművek, amelyeket a BKV üzemeltet majd. A kibővült és megújult autóbuszflotta összességében annyi alacsonypadlós szóló és csuklós járművel rendelkezik, hogy a térbeli elosztásnak köszönhetően néhány kiegészítő jellegű, csak csúcsidőben közlekedő, illetve midibuszokkal kiszolgált járat kivételével minden vonalon fognak közlekedni alacsonypadlós buszok. Ezzel kapcsolatos közleményünk ezen a linken olvasható.
 
MAN trolibuszok

2013. január 1-jétől az elavult ZIU-9-es szovjet trolibuszokat a BKK és a BKV kivonja a forgalomból, helyettük korszerűbb, akadálymentes MAN típusú csuklós járművek állnak forgalomba. Egyúttal nagyjavítást végzünk az Ikarus 412-es és 435-ös trolikon is, amely által a járművek megbízhatósága, üzemkészsége jelentősen növekszik. Ennek eredményeként, aki trolival utazik, januártól korszerűbb, környezetbarát járműveket vehet igénybe, a trolibusz-hálózaton összességében 2 százalékkal nő a férőhely-kínálat. Ezzel kapcsolatban bővebb információ ezen a linken elérhető közleményünkben található.
 
A 2013-as tarifák és az egyszerűsödő bérlethasználat

2013-tól új bérlettípusokat vezetünk be, hogy takarékosabbá és kényelmesebbé tegyük a közlekedést. Változik több jegy és bérlet ára, amellett, hogy a jegyek és a teljes árú bérletek ára az inflációt követve emelkedik, kedvezményes (tanuló, nyugdíjas) bérletek ára azonban 2013-ban sem nő. A 2013-as tarifák megismerhetőek ezen a linken. Egyszerűsödik ugyanakkor a teljes árú BKK-bérletek használata: január 1-jétől már személyi igazolvánnyal vagy kártyaformátumú vezetői engedéllyel is érvényesek lesznek a teljes árú bérletek - a budapesti, a környéki és a hév-bérletek egyaránt. Az intézkedéssel kapcsolatban - amely a felesleges adminisztráció csökkentését és utasaink kényelmét hivatott szolgálni - további részleteket erre a linkre kattintva ismerhetnek meg.
 
Újabb közterület-felügyelők a jegy- és bérletellenőrzésben

A 2011 elején a Fővárosi Közterület-felügyelettel megkezdett együttműködésünk nyomán a közterület-felügyelők bevonása a jegy- és bérletellenőrzésbe jelentősen javította az ellenőrzés hatékonyságát, illetve a menetdíj- és pótdíjbevételek növekedését is eredményezte. A menetdíjbevételek megőrzése, illetve növelése továbbra is kiemelt célunk, ezért ennek elérése érdekében a jegyellenőrzés hatékonyságát segítő közterület-felügyelői létszámot 2013. január 1-jétől tovább bővítjük. Minderről bővebben az alábbi linken elérhető közleményünkben tájékoztattunk.
 
Elsőajtós felszállás

2013. január 5-étől, majd január 19-étől újabb öt-öt nappali autóbusz-vonalon vezetjük be az elsőajtós felszállási rendet. Hogy melyek ezek a vonalak, az megismerhető ezen a linken.
 
Téli menetrend a hajóvonalakon

Végül, de nem utolsósorban a Budapesti Közlekedési Központ 2013 januárjától csökkentett menetrenddel közlekedteti a dunai hajókat. Az idei a menetrend szerint közlekedő hajók első őszi-téli időszaka volt, amely során az utasforgalmat folyamatosan figyeltük. Ősszel még jelentős igény mutatkozott a hajóközlekedésre, a fagyos idő beköszönte óta azonban visszaestek az igények, ezért januártól csökkentünk a kapacitásokon. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hajójáratok jó időben a kellemes utazási körülményekkel és kilátással kompenzálják a lassabb haladást és vonzóak utasaink számára, azonban amint az időjárás rosszabbra fordul, a hajóközlekedés csak rövidebb menetidővel lehet versenyképes. A téli menetrendről bővebben erre a linkre kattintva olvashatnak.
 
Budapesti Közlekedési Központ