M.A.N. Lion's City A21 CNG
Tesztelési alapadatok:
Tesztelési időszak: |
2013. április 20. - május 15. |
Tesztelési viszonylatok: |
15, 115 |
Üzemegység: |
Kelenföldi üzemegység |
Főbb méretek:
Hosszúság: |
11 980mm |
Szélesség: |
2 500mm |
Magasság: |
2 758mm |
Tengelytávolság (A-B): |
5 875mm |
Tengelytávolság (B-C): |
- |
Mellső túlnyúlás: |
2700mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3375mm |
Padlómagasság: |
370mm |
Mellső terepszög: |
7° |
Hátsó terepszög: |
7° |
Fordulókör átmérője: |
22,3m |
Főbb tömegadatok:
Saját tömeg: |
17 900kg |
Szállítható utasok:
Ülőhelyek: |
39 |
Állóhelyek: |
41 |
Összesen: |
80 + 1 kerekes szék |
Gépészeti főegységek
Motor:
Típusa: |
Földgázmotor (EEV) E2876 LUH04 |
Fajtája: |
Feltöltött 6- hengeres Ottomotor |
Teljesítménye: |
200kW 2000f/perc |
Nyomatéka: |
1050Nm 1100 - 1700f/perc |
Nyomatékváltó:
Típusa: |
Voith D 854.5 Sensotop |
Fajtája: |
4 fokozatú automataváltó, Sensotop vezérléssel és integrált retarderrel |
Hátsó futómű:
Típusa: |
MAN-ZF |
Konstrukció: |
portáltengely balra eltolt középhajtással |
Rugózás: |
Gyorsan kicserélhető, húzott görgősfúvó-légrugózat integrált, elasztikus emelési határral. 4 - egymás között cserélhető - fúvó. |
Mellső futómű:
Típusa: |
MAN |
Konstrukció: |
merevtengely stabilizátorral |
Rugózás: |
Gyorsan kicserélhető, húzott görgősfúvó-légrugózat integrált, elasztikus emelési határral. 2 - egymás között cserélhető - fúvó. |
Kerekek és abroncsok:
Mellső keréktárcsa: |
22,5x7,5" |
Hátsó keréktárcsa: |
2x 22,5x7,5" |
Első gumiabroncsok: |
275/70 R22,5 |
Hátsó gumiabroncsok: |
275/70 R22,5 |
Fékberendezés:
Fajta: |
Pneumatikus. Négykörös védőszelep az elülső tengely-, hajtótengely-, rögzítőfék-kör és ajtózáró berendezés /segédberendezés elválasztására. Tárcsafékek automatikus betét utánállítással. 3 fokozatú retarder. |
Vezérlő rendszere: |
EBS beleértve ABS/ASR-funkciót. AZ ASR-rendszer gomb segítségével kapcsolható le. Elektronikus fékbetét-kopásjelző. |
Légrendszere: |
Túlfolyószelep korlátozott visszaáramlással a légrugó-berendezés tartaléknyomásának biztosításához. |
Kormánymű
Típusa |
ZF Servocom 8098 típusú változtatható hidrokormányzás, tesztelési csatlakozással |
Kormány: |
Kormányoszlop beállításának rögzítése pneumatikusan oldható |
Felépítmény:
Vázszerkezet: |
Padlókeretek négyszögletes profilból, préselt elemekből és U profilból összehegesztve. Műanyag telep láda, Rozsdamentes acél kerékdobok. |
Korrózió védelem: |
viasszal szórt négyszögletes profilok, korrózióvédő lakkal bevont karosszéria-alsóél. |
Karosszéria: |
műanyag burkolat, alumínium lenyitható oldalfalak, hangszigetelt motortér. Lakkozás: egyszínű akril lakkal, tiszta fehér. |
Üvegezés: |
Homloküveg: kőfelverődés elleni védőfólia, laminált biztonsági üveg, kötésben ragasztva. Fűthető szélvédő. Oldalsó és hátsó ablakok: egyszerű üvegezéssel. |
Utasajtók: |
Gyártó: Bode. Vezérlés: Wabco MTS. Pneumatikus meghajtás. Dupla üvegezésű biztonsági üveg, zöld árnyalat. Élvédelemmel ellátva. Kézi rámpa elhelyezése 2. ajtónál. Kneeling funkció zárt és nyitott ajtóknál. |
Ajtóképlet: |
2-2-0 |
Ajtónyílások szélessége: |
1250mm |
Utasülések: |
Antracit ülésváz. Üléshéj színe: szürke. Üléshéj huzat színe: éjkék. |
Vezetőülés: |
gyártmány: ISRI 6860/885 NTS. Fűthető, integrált fejtámla, IPS. |
Utastér: |
100%-ban alacsonypadlós. Alto Capri burkolattal bevont, vízhatlanul enyvezett rétegelt falemez. Halogén világítás az ajtóknál valamint a vezetőfülkében. Spot- és tranzisztor utastéri lámpák. PU habtáblákkal burkolt mennyezett. Hangszigetelő táblák a jármű hátsó részében. Lengő korlát az első ajtónál. |
Fűtés: |
Utastérfűtés: konvektoros és fúvós (min. teljesítmény 20kW). A vezetőfülke fűtése perforált oldalfalú légcsatornán keresztül. |
Szellőzés: |
Tolóablak, illetve
elektromos fúvókás szellőzés a vezetőfülkénél. Utastér szellőzés 2 elektromos
tetőszellőző |
Hűtés: |
Konvekta klímaberendezés (max 33 kW) Vezetői terület: elülső részében található klímaszabályozó szeparált elpárologtatóján keresztül. |
Lezáró jelentés (pdf) |