Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban
Az Alstom metrókocsik folyamatosan érkeznek Budapestre és állnak forgalomba, vagy éppen futják próbaköreiket, mielőtt az M2-es és M4-es metró vonalára állnának. Ahogyan korábban többször is jeleztük: egy új típus esetében mindig vannak olyan "gyermekbetegségek", kisebb hibák, amelyek csak a forgalomban, valós terhelés mellett mutatkoznak meg. Így volt ez például a Combinok esetében is, amelyek azóta is jól teljesítenek a legforgalmasabb villamosvonalon. Az Alstom kocsiknál az eddig felmerült problémák is kisebb, könnyen kezelhető rendellenességeknek tekintendők.
A BKV szakemberei számítottak arra, hogy kisebb meghibásodások, működési zavarok előjönnek ebben a kezdeti időszakban, hiszen ez egy új típus esetében teljesen természetes, sőt, fontos üzemeltetési tapasztalatot jelentenek. Az Alstomot, mint a szerelvények gyártóját a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani.
Az elmúlt üzemeltetési időszak tapasztalatai alapján az utastájékoztató rendszer, valamint a vezérlés hibáit tekinthetjük visszatérő hibáknak, amelyek azonban a rendszer újraindításával megszüntethetők. Végleges megoldást az ezen rendszereket vezérlő szoftver módosítása jelenti, amelyet viszont hosszabb, a teljes flottára vonatkozó üzemeltetési tapasztalatok birtokában célszerű csak elvégezni. Kisebb számban előfordultak az ajtó mechanikus hibái is, ezek mechanikus beállítással könnyedén orvosolhatóak voltak.
Valamennyi előfordult hiba esetében a gyártó folyamatos hibaelemzést végez annak érdekében, hogy azok kiváltó okait feltárja, illetve megszüntesse.
Ez az időszak arról is szól, hogy az üzemeltető és a gyártó, azaz a BKV és az Alstom szakemberei együttműködve kiküszöböljenek minden meghibásodást, hogy később probléma nélkül szolgálja ki Budapest forgalmát. Kérjük utasaink türelmét, hiszen a későbbi üzemeltetés szempontjából fontos, hogy minden problémát kiszűrjünk, legyen az bármilyen apró, mert ez a megbízható, hosszú élettartamú üzemelést szolgálja.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.
A BKV szakemberei számítottak arra, hogy kisebb meghibásodások, működési zavarok előjönnek ebben a kezdeti időszakban, hiszen ez egy új típus esetében teljesen természetes, sőt, fontos üzemeltetési tapasztalatot jelentenek. Az Alstomot, mint a szerelvények gyártóját a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani.
Az elmúlt üzemeltetési időszak tapasztalatai alapján az utastájékoztató rendszer, valamint a vezérlés hibáit tekinthetjük visszatérő hibáknak, amelyek azonban a rendszer újraindításával megszüntethetők. Végleges megoldást az ezen rendszereket vezérlő szoftver módosítása jelenti, amelyet viszont hosszabb, a teljes flottára vonatkozó üzemeltetési tapasztalatok birtokában célszerű csak elvégezni. Kisebb számban előfordultak az ajtó mechanikus hibái is, ezek mechanikus beállítással könnyedén orvosolhatóak voltak.
Valamennyi előfordult hiba esetében a gyártó folyamatos hibaelemzést végez annak érdekében, hogy azok kiváltó okait feltárja, illetve megszüntesse.
Ez az időszak arról is szól, hogy az üzemeltető és a gyártó, azaz a BKV és az Alstom szakemberei együttműködve kiküszöböljenek minden meghibásodást, hogy később probléma nélkül szolgálja ki Budapest forgalmát. Kérjük utasaink türelmét, hiszen a későbbi üzemeltetés szempontjából fontos, hogy minden problémát kiszűrjünk, legyen az bármilyen apró, mert ez a megbízható, hosszú élettartamú üzemelést szolgálja.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.