CREDO CITADELL 19
Tesztelési alapadatok |
|
Tesztelési időszak: |
2011.06.06 - 2011.06.10 |
Viszonylat: |
32 |
Tárolt: |
Óbuda telephely |
Főbb méretek |
|
Hosszúság: |
18 750 mm |
Szélesség: |
2 550 mm |
Magasság - klímaberendezéssel: |
3 100 mm |
|
|
Tengelytávolság |
|
"A" - "B": |
5 820 mm |
"B" - "C": |
6 760 mm |
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 700 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3 470 mm |
|
|
|
|
Tömegadatok |
|
Saját tömeg: |
15 390 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
28 000 kg |
|
|
Tengelyterhelési adatok |
|
"A - tengely": |
7 500 kg |
"B - tengely": |
9 000 kg |
"C - tengely": |
11 500 kg |
Szállítható személyek |
|
Ülőhely: |
44 db (+2db lehajtható) +1 fő |
Állóhely: |
135 fő |
Összesen: |
179 +1 fő |
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
Főegységek |
|
Motor |
FPT, CURSOR 8 (F2BE3681B) EURO 5 |
Lökettérfogat: |
7 790 cm3 |
Teljesítmény: |
243 kW (330 LE) 2 400 f/perc |
Nyomaték: |
1 400 Nm 1 080 f/perc |
|
|
Nyomatékváltó: |
ZF, 6HP 604 C, automata sebességváltó |
|
|
Futóművek |
|
"A - tengely": |
ZF, RL 75 EC (trapéz lengőkaros, független felfüggesztés) |
"B - tengely": |
ZF, AVN 132 (merev, portál rendszerű) |
"C - tengely": |
ZF, AV 132/87 (merev, portál rendszerű) |
Kerekek |
|
Gumiabroncs mérete: |
275/70 R22,5" |
Keréktárcsa mérete: |
7,5 x R22,5" |
Felfüggesztés |
"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással (WABCO ECAS). "A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval. |
Fékrendszer |
|
Üzemi fék |
Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel, ASR-rel |
Névleges nyomás |
10 (9) bar |
Fékszelepek |
KNORR |
ABS / ETC |
KNORR |
Felépítmény |
|
Belépési magasság |
|
Normál szintnél: |
320 mm |
Alacsony szintnél: |
240 mm |
Csuklószerkezet: |
|
Hemscheidt, SKD 420, alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott. |
|
|
|
Vázszerkezet: |
|
Zárt keresztmetszetű, rozsdamentes acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria. |
|
|
|
Külső burkolat: |
|
Ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag. |
|
|
|
Belső burkolat: |
|
A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat. Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez. |
|
|
|
Utasajtók |
|
Kivitel: |
4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva. |
Képlete: |
2 - 2 - 2 - 2 |
|
|
Üvegek |
|
Szélvédő: |
Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve. |
|
|
Oldalüvegek: |
Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve. |
|
|
Vezető melletti ablak: |
Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű. |
|
|
Hátsó szélvédő: |
Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve. |
Fűtés, szellőzés |
|
Utastéri fűtés: |
5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá és a dobogókba szerelve. |
Fűtőkészülék: |
Eberspächer |
Tetőszellőző: |
3 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző |
Jég- és páramentesítő berendezés: |
homloktermál |
Légkondicionálás |
Carrier, Sütrak AC515.4 hűtő-fűtő klímaberendezés 2db tetőegységgel. |
Rámpa |
A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére. |