Alacsonypadlós városi autóbusz
Tesztelési alapadatok |
|
Tesztelési időszak: |
2008.07.31. - 08.06. |
Viszonylat: |
8 |
Tárolt: |
Kelenföld telephely |
Főbb méretek |
|
Hosszúság: |
11 950 mm |
Szélesség: |
2 550 mm |
Magasság: |
3 076 mm |
|
|
Tengelytávolság |
|
"A" - "B": |
5 845 mm |
|
|
Mellső túlnyúlás: |
2 690 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3 080 mm |
|
|
Fordulókör átmérő: |
21 542 mm |
Tömegadatok |
|
Saját tömeg: |
10 900 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
19 000 kg |
|
|
Tengelyterhelési adatok |
|
"A - tengely": |
7 245 kg |
"B - tengely": |
12 000 kg |
Szállítható személyek |
|
Ülőhely: |
26 db +1 fő |
Állóhely: |
75 fő |
Összesen: |
101+1 fő |
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség: |
1 db |
Főegységek |
|
Motor |
Mercedes-Benz OM 926 LA típusú EURO 4 |
Lökettérfogat: |
6 371 cm3 |
Teljesítmény: |
210 kW (286 LE) 2 200 f/perc |
Nyomaték: |
1 120 Nm 1 200 - 1 600 f/perc |
|
|
Nyomatékváltó: |
Voith D 854.3E DIWA 3 típusú 4 fokozatú automataváltó |
|
|
Futóművek |
|
"A - tengely": |
VO 4/39 CL-7,5 típusú stabilizátorral szerelve |
"B - tengely": |
ZF AV 132/80 merev tengely |
Kerekek |
|
Gumiabroncs mérete: |
275/70 R22,5" |
Keréktárcsa mérete: |
7,5 x R22,5" |
Felfüggesztés |
Első tengely: 2 db légrugó elem, 2 db lengéscsillapító, 1 db stabilizátor Hátsó tengely: 4 db légrugó elem, 4 db lengéscsillapító, 1 db stabilizátor
|
Fékrendszer |
|
Üzemi fék: elektropneumatikus, kétkörös nyomólégfék rendszer (EBS), lábszabályozással, légszárítóval. Minden tengelyen tárcsafék berendezéssel, azbesztmentes fékbetétekkel. Kézifék: rugóerő tárolású, a meghajtott tengelyre hat, kézi működtetés - megállóhelyfék - az automata nyomatékváltóba integrált retarder légszárító berendezés a légtartályokhoz |
|
Névleges nyomás |
10(9) bar |
Fékszelepek |
KNORR vagy WABCO |
ABS / ETC |
KNORR vagy WABCO |
Felépítmény |
|
Belépési magasság |
|
Normál szintnél: |
370 mm |
Alacsony szintnél: |
320 mm |
|
|
Vázszerkezet: |
|
zárt keresztmetszetű, acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria KTL technológia katodikus - merítő - fényezési eljárás Belül viaszbázisú, kívül speciális korrózióvédő lakk. A vázszerkezet zajcsillapított és rezgésmentes kivitelű, egyben biztosítja a megfelelő hőszigetelést |
|
|
|
Külső burkolat: |
|
Ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag |
|
|
|
Belső burkolat: |
|
A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat. Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez. |
|
|
|
Utasajtók |
|
Kivitel: |
3 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva |
Képlete: |
2 - 2 - 2 |
|
|
Üvegek |
|
Szélvédő: |
Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
Oldalüvegek: |
Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
|
|
Vezető melletti ablak: |
Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű |
|
|
Hátsó szélvédő: |
Edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve |
Fűtés, szellőzés |
|
Utastéri fűtés: |
Ventilátoros befúvás és konvektorok az utasülések alatt az oldalfalra szerelve |
Fűtőkészülék: |
jármű motorjától független kiegészítő SPHEROS/WEBASTO Thermo 300 típusú fűtőkészülék |
Tetőszellőző: |
1 szellőzőventillátor a tetőn a jármű hátsó részén, 2 db elektromos működtetésű tetőszellőző, amely vészkijáratként szolgál. |
Jég- és páramentesítő berendezés: |
homloktermál |
Légkondicionálás |
32 kW-os tetőtéri klimaberendezés, vezetőtér részére független vezérelhetőséggel |
Rámpa |
A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére |
![]() |
Lezáró jelentés (pdf) |