Mercedes 0530 G Citaro

Alacsonypadlós városi csuklós autóbusz


 

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2009.05.22 - 28.

Viszonylat:

7

Tárolt:

Kelenföld telephely

 

 

Főbb méretek

Hosszúság:

17 940 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

3 076 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

5 845 mm

"B" - "C":

5 990 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 705 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 470 mm

 

 

Fordulókör átmérő:

22 850 mm

 

 

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

16 000 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

29 000 kg

 

 

Tengelyterhelési adatok

 

"A - tengely":

7 245 kg

"B - tengely":

10 000 kg

"C - tengely":

13 000 kg

 

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

42+1 fő

Állóhely:

118 fő

Összesen:

160+1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

 

 

Főegységek

Motor:

MERCEDES_BENZ OM 457 hLA

Lökettérfogat:

11 967 cm3

Teljesítmény:

220 kW (299 LE) 2 000 f/perc

Nyomaték:

1 250 Nm 1 100 f/perc

 

 

Nyomatékváltó:

VOITH 854.3E 4+1 fokozatú automata sebességváltó

 

 

Futóművek

 

"A - tengely":

ZF RL 75 EC trapéz lengőkaros, független felfüggesztés

"B - tengely":

ZF AVN 132 merev, portál rendszerű

"C -  (hajtott) tengely":

ZF AV 132/87 merev, portál rendszerű

 

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

7,5 x R22,5"

 

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással (WABCO ECAS) 

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval

 

 

 

Fékrendszer

Üzemi fék:

Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel

Névleges nyomás:

10(9) bar

Fékszelepek:

WABCO/KNORR

ABS / ETC:

WABCO/KNORR

 

 

Felépítmény

Belépési magasság

 

Normál szintnél:

320 mm

Alacsony szintnél:

240 mm

 

 

Csuklószerkezet:

 

HÜBNER HNGK 19.5 típusú alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott

 

 

Vázszerkezet:

 

zárt keresztmetszetű, acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria

KTL technológia katodikus - merítő - fényezési eljárás

Belül viaszbázisú, kívül speciális korrózióvédő lakk.

A vázszerkezet zajcsillapított és rezgésmentes kivitelű, egyben biztosítja a megfelelő hőszigetelést.

 

 

Külső burkolat:

 

ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag

 

 

Belső burkolat:

 

A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat.

Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez.

 

 

Utasajtók

 

Kivitel:

4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva, elektromos működtetésű

Képlete:

 2 - 2 - 2 - 2

 

 

Üvegek

 

Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Oldalüvegek:

Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű

 

 

Hátsó szélvédő:

Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá az oldalfalra szerelve

Fűtőkészülék:

Spheros

Tetőszellőző:

4 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző

Jég- és páramentesítő berendezés:

homloktermál

 

 

Légkondicionálás

A teljes belső tér klimatizálását három, egymástól függetlenül szabályozható klímazóna biztosítja: vezetőtér, tető és padlózat

A jármű össz. hűtő teljesítménye: 43 kW

 

 

Rámpa

A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére

 

Lezáró jelentés (pdf)