A BKV Zrt. reagál a DK kijelentéseire

  • 2017-04-12 19:36:54

A 4-es, 6-os villamos vonal vágányzárral érintett szakaszain (Dohány u.- Rákóczi út, illetve Népszínház u. - Bérkocsis u.) a vágányok a teljesítőképességük határán vannak, sőt több helyen már meg is haladták azt a nagykörúti villamos közlekedés fokozott terhelése miatt. A pálya geometriai állapota, valamint a kisiklás veszélyének csökkentése miatt az elmúlt időszakban több szakaszon is 15 km/h sebességkorlátozást kellett bevezetnünk.

A fentiekre tekintettel elkezdtük a vonalszakasz komplett felújításának előkészítését, melynek többhónapos vágányzári idő igénye miatt annak kivitelezése természetesen a nyári iskola szünetre tervezhető.

Sajnos azonban az extrém hideggel járó, elhúzódó téli időjárás kikényszerítette, hogy a villamos közlekedés fenntartása érdekében rendkívüli javítási munkálatokat végezzünk el a jelzett szakaszokon, vágányzár mellett. Ennek indokoltságát az is jelzi, hogy a megszaporodó síntörések javítása, a sínfej helyreállítása miatti lokális beavatkozások száma a tavalyi év utolsó harmadában ezen a szakaszon több mint 100 db volt, és az idén is már meghaladta a 30 db-ot.

Az időpont kiválasztása tekintetében fontos tényező volt, hogy lehetőleg minél előbb történjen meg a beavatkozás a téli fagyos időszak után, de még a jelentős felmelegedéssel és hőingadozással járó időjárás beállta előtt (további vágánykivetődések, síntörések elkerülése miatt), a vágányzári időtartama pedig a tavaszi iskolaszüneti csökkentett menetrendi időszakot is magában foglalja.

Ami a metró működését illeti, fontos kiemelni, hogy az M3 metróvonal rekonstrukciója korábban teljes egészében elmaradt, pedig erre már 2008 előtt  is szükség volt. Egy közel 42 éves metróvonal természetes amortizációja meghibásodásokkal jár, viszont kijelentjük, hogy az M3 üzemeltetésében, műszaki rendszereiben az elmúlt néhány évben olyan jelentős átalakítások, fejlesztések történtek - például tűzjelző és oltó rendszer kiépítése, műszaki elemek rendelkezésre állásának és megbízhatóságának növelése - amelyekkel a különböző veszélyhelyzetek kialakulásának esélye a korábban is minimálisról még tovább csökkent.

A fent említett fejlesztések mellett napjainkban már három felújított, a XXI. század technikai elvárásainak megfelelő metrószerelvény szállítja az utasokat és a tervek szerint 2018 júliusától már csak ilyen metrókocsik fognak közlekedni a vonalon.